Daisypath Wedding tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Tuesday, December 8, 2009

MCM2 ADA~ MAI PAKAT USHA!!!


Ha..tudia terbeliak biji mata no...tgk ular sawa nie...
jumpa dgn ular nie ms p kenduri di umah kwn d kg belukar,arau Perlis
depa da bt pertunjukkan khas ular sawa nie
sapa2 yg nk posing maut dgn ular nie ..blhla mencuba utk pegang ular nie
fara x berani pegang da..geli!!!!!

tu dia baju biru tu la tuan punya ular tuh..amboi depa sama besaq no....eheheh
kata org kt situ dh lama adik nie duk bela ular sawa nie..

Pakcik baju kuning tuh cuba try test berani..apa lg pegang ulkar tu la...


mula2 nk kenalkan sahabat2ku ms d politeknik seberang perai 2001-2004..
bertudung ungu nama dia nor..dia byk membantu ms aku d poli..byk tlg utk subjek BI aku..maklumla aku ni x brapa cerdik...dia la suka tlg aku
sahabat ke 2 nie namanya ifa..sama gak suka bantu ms aku d poli duludepa 2 nie besfrenz tau sampai la nie...
ifa nie thn dpn nk jd wife org dh..tahniah!!!! ifa...
hanya nor msh single la nie...tp takpa akan ada jodoh utk hg k..jgn risau



ni la rupa pengantin kwn aku...namanya izyani..kami panggil yani...
dia kawen dgn org aloq star ja...tersenyum ja kwn aku nie...ms nie sesi penyerahan buah tgn utk teman2 yg dtg berkunjung..mmg berlambak buah tgn yg aku dpt..eheheheh
maklumla dtg jauh byk skitla buah tgn no


Sblm blk kami dan la posing sat dgn yanie nie..ehehehe
tu la cik abg dia..nama farhan penganting 2 sejoli yg sama2 chubby...heheheeh..jgn mare ye yani
tgkla si suhaib tuh sibuk ja nk ajak blk dia dh cemuih duk kt situ lama2
yg bestnya kt sini ada pertunjukkan ular tau..ular sawa lg u........
geli geleman la cheq nie



1 lg yg best kt sini depa amik Mydin utyk jd DJ hr tuh jd mmg meriahla suasana majlis kawen hr tuh mydin siap nyanyi live kt sana



Gambar ramai2 nie plak d umah pakngah d Repoh,Perlis...1 hr yg sama kenduri dgn kwn fara td...tp minta mahapla gmbr pengantin fara terdelete...
eheheheh..betul2 x sengaja


jom2 fara kenalkan tuan umah k....yg apakai baju melayu tuh la pakngah
1 1 nya sedara arwah ayah yg msh ada...
yg pakai anak tudung sj tuh makngah..
mentua fara yg pakai tudung warna biru tuh...


Hari Raya Haji ke 2 kami dpt jemputan ukt majlis berkhatan anak kwn suami fara iaitu cikgu bokhori kita...d mukim padang hang...budak tuh br berumur 8 thn ja sudah berani berkhatan...tahniah!!!
tu dia tuan umah yg pakai bj t shirt wana putih na..pakcik yg kt sebelah tu merangkap pak mentuanya



iyah..apa lg klu bkn menu kenduri kita hr tuh..dgr kata sekoq lembu jgakla tumbang utk kenduri nie...ingatkan ada lauk ikan keli skali rupanya x dak pn...eheheheh




siap dgn ulam lg...cabai tumbuk pn ada..pedas gila cabai tumbuknya



bukan bdk kecik ni tau yg berkhatan...ehehehe
ni anak fara la..si suhaib..tdg hijau kt blkg tuh i la sapa lg...

ni la hero kita...wpun dlm keadaan berkhatan game ttp menjd teman setia dia...iyela nk bt apa lg kan...klu ada game tuh x dak la boring sgt kan...eheheh
kami duk risau takut2 suhaib p terkam kt atas bdn abg tuh ja sbb nk main game skali...






















KEK COKLAT LEMBAP...



Salam sayang bt teman sekelian..dh lama x updet blog nie..kalut
memanjang ja...asyik dgn kenduri kendara pastu selalu ulang alik blk kg ja..tgk mak sedara sakit kena kanser ovari...

Jomla kita tgk kek yg fara bt nie..mmg sedap resipi amik dr blog kak ieda kuwait...






Jom kita tengok resipinya k...p kaih cr pen dan kertas...
bahan2nya: loyang saiz 20 cm
2 biji telur
1 cawan minyak msk
1 cawan gula pasir
1 cawan gula perang
BAHAN A:
1 sd kecil esen vanila
1 1/2 cawan susu coklat
2 sd kecil nescafe d bancuh dgn 1/2 cawan air
1 1/2 sudu kecil sodium bicarbonate
BAHAN B:
1/2 cawan serbuk koko
2 cawan tpg gandum
BAHAN C:
1 sd kecil baking powder
TOPPING*******
1/2 cawan serbuk koko van hauten
1/4 cawan susu pekat
2 sudu minyak msk
cara2 nya pulak:
Pukul telur hingga kembang...pastu masukkan gula pasir n gula perang...
diikuti dengan minyak msk...
Masukkan bahan B dan pukul lg dan masukkan Bahan A ( sekiranya hendak menggunakan soda bikarbonat blh la di masukkan bersama bahan A)
masukkan soda bikarbonat...di kacau bkn d pukul ya
Masukkan ke dlm loyang,bakar pada suhu 170 c...selama 1 jam atau sehingga kek msk..
utk topping nya pulak...
semua bahan di masak atas api perlahan2...kacau semua bahan sehingga sebati..lalu curahkan atas kek ya



Wednesday, November 11, 2009

WAJAH2 KESAYANGAN HAMBA PART 2

Post kali khas utk suami ku yang terchenta plak...
hr tuh anak2 kan kali suami ku..
Hasrul Hisham Harun..Dato' Dr Fadhilah Kamsah panggil suami ku Triple H...
hahahahah..mcm yg main gusti tuh...
kami di satukan pd 12.05.2005...
thn dpn genapla 5 thn usia perkahwinan kami
dikurniakan 2 cahayamata...suhaib n salma nama di beri
Syukur Alhamdulilah di kurniakan suami yg memang memahami kehendak jiwa ku ini..
sebelum ni kami menetap di klang,selangor...
sejak dr sana lg aku teringin sgt nk bl oven..sbb apa aku mmg suka bt kek nie...4 thn kami menetap di sana...suamiku msh blm beli oven...
tarikh 2hb mei 2009..kami pindah blk ke negeri kedah..
beli umah d sg petani...kt sini umah kami sdr..yg bestnya aku dh dpt oven yg besar n cantik...syukur Alhamdulilah....thanx walid..I Lebiu...muaaaaah...
jom kita tgk gmbr2 walid..dan semasa post ni d tulis..walid mmg x tau aku bt post khas utk dia...kira suprise gitu...
Semasa bercuti d Kundasang Sabah...

Kenangan mengerjakan umrah 2007

Masih gmbr d Kota Kinabalu bah...
suhaib apa sampai terjelir tuh..???



Nk tau dak walid n suhaib tgh bt apa kt atas nie???
kaki suhaib luka..jd kena balut dgn plaster la..dia asyik ckp ja..apa benda kt kaki dia ni ummi?


Suamiku lg....



Berlatarbelakangkan Kaabah...




Nk kemana tuh walid???



Last skali..tgkla suami ku bt muka bl bergmbr...
hahahahah..siap idung kembang pastu mata juling lg..
nk kena walid nie...
setakat ni dulu ya...
nantikan sambungan...wajah2 kesayangan hamba part 3.....
tgggggggggggggggggguuuuuuuuuu


















Wednesday, November 4, 2009

WAJAH2 KESAYANGAN HAMBA PART 1

Salam bt teman2 blogger... kali ni post khas utk cahayamata yg 2 org tuh.. yg ketiga jgn tanya..sbb nk besarkan 2 org ni dulu...eheheh al kisah suhaib al rumi bin hasrul hisham bln ni dh berusia 3 thn 4 bln... hmmmm..msh lg minum susu dlm botol n klu tidoq atau jenjln mesti d pakai pampers mcm mn ya nk stop suhaib dr minum susu dr susu botol tuh???? bt teman2 yg ada xperience sudila berkongsi ya... suhaib suka sgt menyakat adik dia si salma tuh kdg2 kesian gak kt salma...hr2 kena buli ja tp itu la teman yg suhaib ada pn kami jarang2 lepak dgn jiran tetangga yg lain
salma dh berumur 1 thn 3 bln dh pandai minta ayaq..semua org dia panggil walid...hahahah
jom layan gambar2 na...


walid dan salma..


suhaib senyum simpul depan kamera..


muka majuk dgn walid...ngeh3..


tgkla salma bt muka bucuk..hahahah
mcm popeye pn ada gak...


saya la tuh...


tgk apa salma???...


salma mmg x mo dh pakai hairband la ni..
d tarik2nya x mo pakai la ummi..

nk kluaq nie..nk jln2...jom cepat ummi..




aap..aaap..salma mkn kaki na..

mmg ikut walid la anak dara aku sorang nie..

riang ria anak2 ku..

suhaib,walid dan salma

no camera plessssss!!!




mcm rupa org menari pn ada gak nie..eheheh


cubaan utk pakaikan salma tudung..
tidak berjaya..sila cuba lg..


Sunday, November 1, 2009

CARROT CAKE



Dh dkt semggu aku x updet blog nie........
d serang virus kemalasan yg melampau...
tgh kalut utk kecikkan bdn nie..
Alhamdulilah dh dkt sebulan diet+aerobik aku berjaya turunkan 1.5 kg...
ada lg 11.5 kg aku kena kuruskan...
harap2 azam aku nie akan berpanjangan...
tp x membantutkan usaha aku utk bt kek...muahahahaha....
jom layan kek karot yg d bt mggu lepas...
Resipi dr fotopages.com

Bahan2nya :

250 g butter
150 gula halus
3 bj telur saiz A
1 s/k esen vanilla
200 g carrot-d parut n celur- tos kan kering
100 g prun d cincang
50 g kismis
230 g tepung gandum*
1 s/k baking powder*
1 s/k serbuk kayu manis*

cara2nya:

Panaskan kukusan
bahan2 yg bertanda * diayak bersama
butter n gula dipukul sehingga gebu
masukkan telur 1 persatu..pukul lg
masukkan esen vanilla
diikuti rapat dengan tepung gandum sikit2 di masukkan ke dlm adunan td
blhla di masukkan carrot,kismis n prun
di gaul rata..
masukkan ke dlm acuan yg telah d lapik dengan kertas
kukuskan selama 50 min..........



Monday, October 19, 2009

SEMINAR KEPIMPINAN K369

Chocolate Oil Cake

Ni la rupa coklat kek aku...
mmg lembut gila pastu x manis sangatla..
ikut hati dh malas nk bt kek2 nie sbb aku dlm proses utk kuruskan bdn...
mmg hitam legam la kek nie sbb boh serbuk koko n coklat emulco...
resipi nie fara copy dr noreen..thanks noreen..

Kek coklat yg br kluar dr oven...
jom kita tgk cara2 membuatnya n bahannya:

560 gram gula pasir
420 gram tpg gandum
2 sudu teh soda bikarbonat
1/2 teh garam
50 gram serbuk koko
1 camca besar coklat emulco
1 1/2 cawan air
1 cawan minyak masak
1 sudu teh esen vanila...

jom tgk cara2 membuatnya:

tepung gandum,serbuk koko,garam n soda bikarbonat d ayak terlebih dahulu...
masukkan gula dan d gaul rata...

didlm bekas lain..
satukan minyak msk,air n coklat emulco
lalu di tuang kedlm adunan yg td..
kacau perlahan sehingga semuanya sebati n tadak ketul2 lg
tuangkan kedlm papercup muffin...
tuang sehingga penuh sbb apa klu tuang 3/4 mmg kek x naik x penuh muffin cup tuh..
bakar selama 20 minit pd suhu 175 celcius