Monday, August 31, 2009

Aku sedey...


ni bkn nk jual stool tau..
coa perati betui2 gambar kt atas nie..ada keretakkan pd kaki stool nie..
aku pn terkejut mcmana blh jd sampai cam nie..
pg td aku mandikan salma n duduk atas stool nie..dh siap mandi semua..nk mangkit ja dr stool tu tetiba sj bunyi..praaaak..alamak stool aku pecah la..
aku betui2 terkejut,adakah disbbkan aku terlalu gemuk jd stool ni patah?
br lg aku bl stool nie,x sampai 2 mggu pn..
kelmarin suami aku pn tegur,dia x suka tgk badan aku yg gemuk nie..
berat aku 83kg n tinggi lak 162cm...so mmg obese la..
berat yg plg ideal aku ialah 65kg sj..sedangkn aku 83 kg...mcmana nie nk kuruskn bdn??
1 lg aku susah sgt nk berenti mkn nasi,mmg letih sgt klu x mkn ns..menguruskn umah dan 2 cahayamata yg aktif amatlah memerlukan aku utk mkn ns...atau aku sj yg x kuat semangat nk kurus???
bantulah aku kwn2 sekalian..aku sedih sgt la nie..so menu bebuka hr nie mmg x msk blog la ye..1 lg suami aku pn dh mula merungut kegemukkan aku nie..
sedih....sedih......sedih.......
bantulah aku kekawan mcmana nk kuruskn bdn nie ye???












brat

3 comments:

  1. salam...alaaa... hubby awak sayang kan awak mesti dia tak kisah punyaaa......dia tegoq tu bukan pa saja ja nak bg awak sedey ,...bila awak sedey mula awak tak nak makan...bila awak tak makan maka berat badan awak pun turun laaa....heheh ok ka teori tu...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry.. nak mintak kueh skit leh..? hehehe...

    Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila
    klik disini. Semoga bermanfaat insyaAllah..Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain(Hadis riwayat Al-Qudhi).

    blog anda bagus...!!! Teruskan menulis.. dan semoga sejahtera sentiasa.
    selamat menjalani ibadah puasa.. semoga sentiasa diberi keberkatan.. insyaAllah. wassalam.

    ReplyDelete
  3. Fara, tips tuk turunkan berat badan...teruskan ambik ketiga2 meal setiap hari. Tuk Breakfast, klu boleh mkn roti dan minum susu. Tuk Lunch, Makan nasi in small quantity, lebihkan dishes yang lain terutamanya sayuran. Tuk Dinner, minum susu, makan biskut/ roti shj. Tis r the ones Love follow till now. Dulu Love pun ada cecah 84kgs 3 mths after delivery tau...dari hari tuh, Love ikut jer meal cara ni. Sekali kala keluar mkn, gi jamuan, takpe la...;)
    Lagi satu, menjaga anak2 mmg dah jadi satu tugas harian kita. Tp kita mesti allocate time tuk diri kita sendiri. So try to exercise abit. Klu takde alat senaman pun takpe, jln je selama 20min (tanpa henti) dlm rumah pun boleh! ;)
    Hope this helps. ;) Tabahkan diri! Kurangkan kuantiti nasi ;) Paling penting...kita kena bersusah cket klu nak tgk victory!

    ReplyDelete